linkthink re: hip-hop, reggae, the US, jamaica, and anything else wayne wants to wax on


the papers, the papers

spent most of the weekend grading papers for the brown class.

yeah, grading papers is a chore. but it could be worse: at least i get to read essays with such tantalizing titles as:

"Is Gwen Strapped for Cash, or Just a Music Klepto?"

"Gimme Dat Jimmy Hat: A Look at Attitudes Towards Condom Use in Hip-hop Music"

"Will Hyphy Last?"

"The Last Taboo: Homosexuality and Hip-hop"

"Toronto's Unique Social Landscape and Hip-hop"

"Ghetto Feminism"

"Reggaeton Is Here To Stay"

"Hip-hop and the Global Consumerist Empire"

and my favorite,
"The Best Rappers Are From Brooklyn, Period"

in some cases, the titles were more inspired than the papers, though quite a bit can be blamed on microsoft word's thesaurus-function and the ivy-league proclivity for $5 words. (did i say proclivity? i meant, penchant.)


Blogger Jennifer said...

What is a Hyphy???

My ivy league edumacation only goes as far as the extension portion...so, please explain. I would also like a paradigm, if possible. ;-)

2:59 PM  
Anonymous ChayChee said...

Hyphy is when you get loud and act fool and start dancing. That's hyphy. IT's comes from the bay area!

11:06 AM  
Blogger yayarea707 said...

hyphy goin to class a long time cuz we go dumb up here in the yay area and we be ridein the short yellow bus yadidimean
n if u fuck wif tha bay ull get shot n well gig on ur grave
p.s try hyphy juice it the shit

12:39 PM  
Blogger wayne&wax said...

word. appreciate you fellas dropping some knowledge and representing for the yay. that's some hardcore shit, though - "gig on ur grave" - dang. y'all don't play.

i love when posts have an afterlife thanks to a popular search term.

12:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oh Boy bruh bruh!!!! will hyphy last?.....will niggas always have black skin?
will white folks eva stop tryin 2 take whatz ourz??

nigga WE tha bay, we git crunk its juss a lil diffRent!!!

Tha hyphy movement been What tha bay been on since tha 90`s an we gonna stay hyphy an giggin like we dont know how 2 act riddin tha Dummybus an doin hella much !!!

We dumb, We stupid, We Retardid,
And peep game... Tha Bay IZ tha most original and poppin place on tha PLANET!!!!

Thizz (and/or) DIE u punk rock BEAzelz


4:28 PM  
Blogger wayne&wax said...

afterlife, indeed.

just for the record, the student who wrote the paper was also from the bay. but i can't remember how he answered the title's question. frankly, the question was more rhetorical than anything, but if the paper demonstrated one thing - as do y'all's comments - it was that the bay has a vibrant, distinctive hip-hop scene with plenty promise of further growth.

no doubt. but when we gonna hear some hyphy on national radio?

5:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

You festa hear some hyphy right now my nigga!

4:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

hyphy shit dont need to the be on the radio.. or nationally known.. its the bay shit... anything on the radio is sugar coated and waterd down... and that aint the bay.

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

yadada?? fuck national radio, they be playin dat fruity ass shit. in da yay we keep it REAL.

11:58 PM  

Post a Comment

<< Home